|
T U R M A K O T I - FOORUMI
|
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Ari Savolainen Site Admin

|
Lähetetty: Wed Dec 05, 2007 5:34 pm Viestin aihe: Elina Aaltio (Sirkka-Liisa Aaltion tytär) |
|
|
Elina Aaltio (Sirkka-Liisa Aaltion tytär)
Elina Aaltio
S-posti: elina.aaltio(at)helsinki.fi
Pääaine: sosiaalipolitiikka
Harrastukset: laulu (yksin ja yhtyeessä), pianon soitto, lukuisien liikuntaharrastusten aloittamisen yrittäminen
Lempikirjoja: Edouard Uspenski: Fedja-setä, kissa ja koira, Tove Jansson: Taikatalvi, Zadie Smith: Valkoiset hampaat, Lauri Viita: Kootut runot
Intressit: tasa-arvo, feminismi, hyvinvointi, ihmisoikeudet, sukupuolittunut väkivalta
Haluaisi muuttaa maailmassa: Väkivaltaa ei oikeuta mikään sota, riita tai nalkutus. Kaikilla pitäisi olla turvallinen olo kotona, koulussa ja kadulla. Kahlitsevista sukupuolirooleista pyrittävä eroon. Naisten tekemää työtä on arvostettava siinä missä miestenkin - kauniit puheet eivät lohduta tilipäivänä, vaadimme täyttä euroa! Ja vielä: mitä voisi tehdä ihmisille, jotka valittavat ahkerasti, mutta eivät tee itse mitään?
Motto: "Ajatukset eivät säily. Niistä tulee tehdä jotain." (Alfred North)
Minulla ja Elinalla on pari yhteistä intressiä: tasa-arvo ja ihmisoikeudet.
espoonturmakoti.com / Ari |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |

|
|
| Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: Wed Dec 05, 2007 5:36 pm Viestin aihe: |
|
|
Elina Aaltion intressit: tasa-arvo, feminismi, hyvinvointi, ihmisoikeudet, sukupuolittunut väkivalta.
Tässä sitä sukupuolittunutta väkivaltaa:
| Lainaus: | Nainen puukotti ex-avopuolisoaan
5.12.2007 IL
Tamperelaismies sai hengenvaarallisia vammoja.
Tampereen käräjäoikeus vangitsi tiistaina 27-vuotiaan tamperelaisnaisen todennäköisin syin epäiltynä tapon yrityksestä.
Viime lauantain vastaisena yönä nainen iski teräaseella 36-vuotiasta tamperelaista miestä. Teko tapahtui uhrin asunnossa Tampereen Järvensivun kaupunginosassa.
Rikoskomisario Hannu Kallioniemi kertoo, että pariskunta on aiemmin seurustellut yhdessä.
- Käsittääkseni he ovat olleet avopuolisoita, mutta eivät enää ole olleet yhdessä. Syystä tai toisesta pari on kuitenkin viettänyt aikaa miehen asunnossa kyseisenä iltana, Kallioniemi sanoo.
Kallioniemen mukaan 27-vuotias iski ex-kumppaniaan useita kertoja ylävartaloon. Mies sai hengenvaarallisia vammoja. Hänellä ei ole enää hengenvaaraa.
Nainen on itse myöntänyt teon.
- Heillä on ollut riitaa. Tarkemmat yksityiskohdat ja motiivi ovat vielä hämärän peitossa, kun emme ole saaneet kuulusteltua asianomistajaa.
- Kyllä siellä alkoholia on nautittu. Se on sitten toinen asia, mikä osuus sillä on tekoon.
36-vuotias on yhä sairaalahoidossa.
- Uskoisin, että loppuviikosta pääsemme jututtamaan häntä.
Syytteen nostamisen takarajaksi on määrätty 31. tammikuuta 2008.
Lähde: http://www.iltalehti.fi/tampere/200712056938897_te.shtml |
Täällä lisää tappaja naisia ja lapsen murhaaja äitejä: http://vanhemmat.com/phpbb/viewforum.php?f=22
Elina tytär ja Sirkka äiti, kun selitätte tätä keskenänne, niin tekisittekö sen julkisesti. Ihan mielenkiinnosta, koska haluaisin kovasti tietää miten sukupuolittunut väkivalta määrittyy teidän suvussanne.
IL
| Lainaus: | Äiti on Suomen kielen kaunein sana
5.12.2007 IL
Suomen kielen kauneimmaksi sanaksi on valittu äiti. Mikael Agricolan juhlavuoden kunniaksi järjestetty kilpailu julistettiin lokakuussa Turun kirjamessuilla.
Kilpailussa annettiin 3 837 ääntä eri puolilta maata. Kauneimmaksi oli tarjolla 1 418 eri sanaa.
Äiti vei voiton 367 äänellä. Seuraavalle sijalle ylsi rakkaus 271 äänellä. Kymmenen suosituimman joukkoon mahtuivat myös rakas, kiitos, lumi, kaunis, kulta, usva, aamu ja koti.
Voittajan valitsivat Turun yliopiston Suomen kielen professori ja Agricolan kielen asiantuntija Kaisa Häkkinen, runoilija Heli Laaksonen ja kulttuuriministeri Stefan Wallin (r).
Tuomariston mukaan sanan kauniiksi kokemiseen vaikuttavat muun muassa henkilökohtainen suhde sanaan sekä sen sointuvuus ja pehmeys. Äiti-sanassa korostuu sen merkitys, jota pidettiinkin äänestyksen tärkeimpänä kriteerinä.
Kilpailun tavoitteena oli muistuttaa kielen merkityksestä ja saada ihmiset miettimään sanojen sisältöä ja kauneutta.
Lähde: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200712056940630_uu.shtml |
Elina, äitisi on epäilemättä sinulle maailman paras äiti, näin pitää ollakin. Sinä itsekin olet jonakin päivänä maailman paras äiti, olet perinyt tämän ominaisuuden äidiltäsi Sirkka-Liisa Aaltiolta.
Elina, esitit aiemmin: "Kahlitsevista sukupuolirooleista pyrittävä eroon"
Aloittaisitko tuosta intressistäsi: "sukupuolittunut väkivalta"
espoonturmakoti.com / Ari |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: Mon Jan 19, 2009 8:53 am Viestin aihe: |
|
|
03 Maa 2008
Klo: 18:25
Sain puhelun Helsingin poliisilaitokselta, poliisi kertoi Elina Aaltion käyneen tekemässä minusta ilmoituksen.
Hyvä Elina Aaltio, siivosin sen kappaleen jossa pohdin suhdettasi äitisi minulle tekemään perättömään insesti ilmoitukseen, pyydän myös anteeksi mikäli koit tulleesi loukatuksi.
Missään kohdin en ole väittänyt, että sinä olisit tekoa minulle suunnitellut jne. Olen pahoillani kaikesta siitä harmista ja julkisuudesta jota äitisi on sinulle aiheuttanut, mutta kuten tiedät minä ja lapseni olemme kärsineet myös hirvittäviä tuskia äitisi asenteellisuuden seurauksena. Olen purkanut kokemaani vääryyttä julkisuudessa saadakseni oikeutta lapsilleni ja itselleni, en loukatakseni sinua.
Elina, mikäli jokin asia jatkossa askarruttaa, voit toki soittaa minulle ja kertoa huolesi. Minun tarkoitus ei ole aiheuttaa sinulle harmia, on kuitenkin mahdollista että osa äitisi saamasta julkisuudesta tulee leimaamaan henkilökuvaasi tulevaisuudessa.
On toiveajattelua, mutta ehdotampa kumminkin: Tulisitko Elina foorumillemme jäseneksi, keskustelemaan silloin tällöin aiheeseen liittyen.
espoonturmakoti / Ari |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: Mon Jan 19, 2009 8:54 am Viestin aihe: |
|
|
Elina Aaltio, Sirkka-Liisa Aaltion tytär: http://tahdonvoimaa.blogspot.com
Sirkka-Liisa Aaltio, Elina Aaltion äiti: http://www.espoonturmakoti.com/forum
Elina Aaltio, sinä olet seurannut läheltä äitisi Sirkka-Liisa Aaltion elämää ja tekemisiä. Olenkin ihmetellyt miksi et kritisoi kirjoituksissasi Espoon turvakoti ry:n toiminnan epäkohtia yhtä innokkaasti kuin muiden, esim. (Palvelutalo Merikartano) järjestöjen.
Olet varmastikin hyvin tietoinen äitisi Sirkka-Liisa Aaltion perustamien järjestöjen toiminnasta, sillä olethan sinä ollut Espoon turvakoti ry:ssä töissä. Joten olisi kaltaisellesi oikeudenmukaisuuden puolestapuhujalle suotavaa, että toisit julkisuudessa esille myös äitisi synnyttämien järjestöjen tekemiä ihmisoikeusrikoksia eroperheiden lapsille ja isille.
Lisää: http://vanhemmat.com/phpbb/viewforum.php?f=1
espoonturmakoti / Ari |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: Mon Jan 19, 2009 8:55 am Viestin aihe: |
|
|
Naisten Linja Suomessa ry
Puheenjohtaja: Elina Aaltio
Web: http://www.naistenlinja.com
"Naisten Linja on verkostohanke, jota koordinoi Naisten Linja Suomessa ry. Naisten Linja on aloittanut toimintansa vuonna 2002, ja sitä rahoittaa Raha-automaattiyhdistys. Myös Helsingin kaupunki tukee toimintaa."
RAY:n rahaa lapsi- isä suhteen kyykyttäjille, näin se menee...

espoonturmakoti / Ari |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|